هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

خداحافظی دانیل دی لوئیس با بازیگری

دانیل دی لوئیس ۶۰ ساله از مشهورترین بازیگران سینما و برنده سه جایزه اسکار قرار است از بازیگری کناره‌گیری کند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این بازیگر روز سه‌شنبه ۳۰ خرداد گفت بازی در آخرین فیلم و واپسین نمایشنامه خود را به پایان رسانده و به این ترتیب، فیلم «مبحث فانتوم» به کارگردانی پل توماس اندرسون که در دسامبر اکران می‌شود، قرار است آخرین فیلم او باشد.

مدیر برنامه های او نیز روز سه‌شنبه در بیانیه ای گفت:

دانیل دی لوئیس از این پس به‌عنوان بازیگر فعالیت نخواهد کرد. او از تمامی همکاران و تماشاچیان خود در طول این سال‌های طولانی قدردانی می کند. این یک تصمیم شخصی است. او و نمایندگانش در مورد این موضوع اظهار نظر بیشتری نخواهند کرد.

به نوشته آسوشیتدپرس، این بیانیه هالیوود را به شدت شگفت زده کرده چرا که دانیل دی لوئیس همواره بازیگری پرقدرت و جدی پنداشته شده بود که گاهی برای اجرای یک نقش سال‌ها خود را آماده می کرد! وی در سال ۲۰۱۲ میلادی در گفت‌و‌گویی با آسوشیتدپرس در مورد ایفای نقش در فیلم «لینکلن» به کارگردانی استیون اسپیلبرگ گفت:

من ویژگی‌های یک شخصیت را تجزیه نمی‌کنم و سپس به یکدیگر نمی‌چسبانم. من تلاش می‌کنم شرایطی را فراهم کنم که این ویژگی‌ها به مرور و در یک دوره طولانی شکل بگیرند.

البته گفتنی است که او در گذشته نیز از سینما و صحنه تاتر کناره گرفته بود. برای مثال در اواخر دهه ۹۰ میلادی مدتی در شهر فلورانس ایتالیا به فراگیری کفاشی مشغول شد و آن دوره را بازنشستگی نسبی خود می‌نامید.

پیش از فیلم اخیر او به نام مبحث فانتوم که توسط شرکت فیلم‌سازی فوکوس فیچر ساخته شده است و روز ۲۵ دسامبر اکران عمومی خواهد شد، آخرین فیلم او لینکلن محصول سال ۲۰۱۲ میلادی بود. او در کارنامه‌ی حرفه‌ای خود ۵ بار برای دریافت جوایز اسکار نامزد شد و تنها بازیگری است که تاکنون ۳ بار جایزه بهترین بازیگر مرد نقش اصلی را دریافت کرده است.

گفتنی است واپسین نمایشنامه او هملت محصول تئاتر ملی بریتانیا بود که در سال ۱۹۸۹ در لندن روی صحنه رفت.

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید