هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

کلیسایی که تبدیل به محراب اسکیت بازان شد

اسکیت سواری یا دعا؟

نقاشی های دیواری اوکودا سن میگل Okuda San Miguel و رمپ های محراب، با خود انرژی و رنگ های مهیجی را به معبد کائوس Kaos _ کلیسایی متروک در شمال اسپانیا_ آورد و آن را به پارک اسکیت تبدیل کرد. هنرمند اوکودا سن میگل با طراحی نقش های هندسی رنگارنگ، مانند چهره ی چند وجهی انسان و نقش های حیوانی بر تاق ها و دیوارهای داخلی کلیسای قدیمی کائوس، آن را تبدیل به محلی مستقل برای میزبانی فرهنگ معاصر در اسپانیا کرد. کلیسایی به قدمت ۱۰۰ سال که در حال سقوط بود و تبدیل به نوعی معماری از یاس و ناامیدی شده بود که یادگاری ناخواسته از جنگ داخلی اسپانیا بود، با حمایت تشکل های فردی که توسط گروهی از اسکیت بازان هدایت می شد، شروع به تغییر و تبدیل به مکانی برای دوستداران فرهنگ اسکیت شد.

Kaos

هنرمند اوکودا سن میگل و گروه اش با نام Ink and Movement طراحی پروژه را با نیرو بخشی به فضای داخلی ساختمان با طرح های رنگارنگ پاپ_سورئال به اتمام رساندند. در تاق ها صورت های اسکلت، انسان ها و حیوانات از بالا به تماشای اسکیت بازان نشسته اند. پرندگان با نشانه نگاری های شهری ترکیب شده اند و الگوهای هندسی حدفاصل پنجره های بزرگ شیشه ای که نوری عرفانی را به فضا تزریق می کنند بر رمپ های اسکیت می تابد، قرار دارند. دعا یا اسکیت سواری ؟

Kaos

به گفته ی اوکودا سن میگل: “کلمات من از جنگ میان نیروهای طبیعی، میان سنت و مدرنیه حرف می زنند. من دوست دارم برای دعوت مردم به شفافیت با تضادها بازی کنم”.

” به نظر من این یکی از مهم ترین پروژه هایی است که تا به حال داشته ام، به این دلیل که همانند یک بوم کلاسیک از تاریخ هنر است که با کمک بسیاری از هنرمندان شکل یافته است. در واقع اینجا کلیسای سیستین Sistine  شخصی من است”. این پروژه بدون هیچ گونه حمایتی از نهادها و تنها با کمک اسپانسرها و کمپینی موفق انجام شد. کلیسای اسکیت، محلی خواهد بود برای فعالیت های فرهنگی، با هدف تبدیل شدن به نقطه ی عطف و مرجعی برای بازدید کنندگان.

مینا مختاریان

معمار

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید