هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

کتاب تکنیک های فتومونتاژ نوشته صمد قربان زاده منتشر شد

انتشار کتاب “تکنیک های فتومونتاژ”

کتاب “تکنیک های فتومونتاژ” نوشته صمد قربان زاده که درباره ی نحوه تولید عکاسی فتومونتاژ از لحاظ تکنیکی و نرم افزاری می باشد, توسط انتشارات کتاب پرگار منتشر شده است.
در معرفی کتاب “تکنیک های فتومونتاژ” آمده:
” این کتاب سعی خواهد کرد تا به نحوه ساختن و چگونگی تولید یک اثر فتومونتاژ قبل از مرحله ادیت و در هنگام عکسبرداری و پس از آن در مرحله ادیت توسط نرم افزار فتوشاپ بپردازد. به عبارت دیگر و در فصل یک این کتاب به نحوه برش و انواع سِلکت که یکی از اصلی ترین و اولیه ترین اصول ساخت یک اثر فتومونتاژ می باشد, بطور جزئی پرداخته شده و انواع برش در نرم افزار فتوشاپ مورد بررسی قرار گرفته شده است. فصل دوم این کتاب به مبحث نور و مچ کردن انواع آن می پردازد. این فصل قبل از پرداختن به مبحث ادیت نور در نرم فزار, سعی خواهد نمود تا نحوه درک نور و روش صحیح نورپردازی در هنگام عکسبرداری برای خلق یک اثر فتومونتاژ را مورد بررسی قرار دهد. فصل سوم این کتاب به بحث رنگ و تنظیمات مربوط به آن قبل از ادیت و در هنگام ادیت تصاویر خواهد پرداخت. مباحثی همچون: مدیریت رنگ, مودهای رنگی در فتوشاپ, استفاده صحیح از کانال های رنگی در مونتاژ تصاویر و غیره از مباحث مهم این فصل خواهد بود. در فصل چهارم به مبحث مهم فیلتر ها در نرم افزار فتوشاپ خواهیم پرداخت. و در نهایت در فصل پنجم این کتاب به ایجاد جلوه های بصری ویژه با استفاده از ابزار های مختلف در فتوشاپ پرداخته خواهد شد.”
کتاب ” تکنیک های فتومونتاژ” در ۲۲۸ صفحه رنگی و با قیمت ۵۵ هزار تومان با طراحی جلد نسیم برجیان و صفحه آرایی شکوفه معینی در سی و یکمین دوره نمایشگاه کتاب تهران،مصلای امام خمینی،  بخش ناشران عمومی(شبستان)راهرو۲۲، شماره ۳۰ و فروشگاه های کتاب عرضه شده است.

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید