هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

کتاب بچّه‌های واگنی منتشر شد

«بچّه‌های واگنی» ماجرای چهار کودکِ خانواده‌ی «آلدن» است.

جِسی، هِنری، وایولت و بِنی؛ بچّه‌هایی که بعد از مرگ پدر و مادرشان از خانه فرار می‌کنند تا دست پدربزرگ به آن‌ها نرسد چون حدس می‌زنند آن مردِ پیر هیچ‌کدام‌شان را دوست نخواهد داشت. داستان کتاب هم درباره‌ی ماجراجویی‌های آن‌ها بعد از فرار است.
«گرترود چندلر وارنر» علاقه‌ی زیادی به نشان دادن کودکان در دنیای کودکی‌شان داشت. مخصوصاً بدون حضور بزرگ‌ترها. و این یکی از امتیازات داستان‌های او است. دنیایی که او برای کودکان به تصویر می‌کشد جهان داستانی بچّه‌هایی است که مستقل از پدر و مادر، دست به کشف دنیای اطراف‌ می‌زنند. و این دنیای جدید از وقتی جدّی می‌شود که در دل جنگل یک واگن خالی و کهنه پیدا می‌کنند و اسمش را می‌گذارند خانه‌ی جدید. «بچّه‌های واگنی» پر از لحظاتی است که چهار کودک، گاه به تنهایی و گاه کنار هم با اتفاقاتی جدید روبرو می‌شوند. داستان به ما می‌گوید که آن‌ها چه‌طور جای وحشت از هر چیز ابتدا فکر می‌کنند، تصمیم می‌گیرند و بعد از مشورت دست به عمل می‌زنند. هر کس به تنهایی مسئولیت‌پذیری را یاد می‌گیرد و کنار دیگران به لذّت کار گروهی پِی می‌برد. در دل ماجراهای سخت است که بچّه‌ها معنای فداکاری را می‌آموزند. زندگی جدید درس‌های زیادی برای آن‌ها دارد و بچّه‌‌ها هر بار که در مقابل آدم‌های دیگر، حیوانات و طبیعت قرار می‌گیرند احترام و کمک را فراموش نمی‌کنند. آیا بچّه‌ها می‌توانند به تنهایی زندگی ‌کنند؟ و آیا پدربزرگ بالأخره پیدای‌شان خواهد کرد؟ آیا حدس‌شان در مورد آن پیرمرد درست بوده یا نه؟
«گرترود چندلر وارنر» در طول زندگی‌اش صدها نامه از دختران و پسرانی دریافت کرد که برایش می‌نوشتند چه‌قدر کتاب‌هایش را دوست دارند. برای همین هم بود که او ماجراهای آلدن‌ها را در نورده کتاب دیگر با نام سری «بچّه‌های واگنی» ادامه داد.

 

نویسنده: گرترود چندلر وارنر
مترجم: آیدا مرادی آهنی
ناشر: جیکا

علاقمندان جهت خرید می‌توانند به وبسایت بوفه کتاب مراجعه فرمایند.

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید