هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

پرنسس جنگ ستارگان درگذشت

کری فیشر، بازیگر مجموعه فیلم‌های جنگ ستارگان در پی حمله قلبی در شصت سالگی درگذشت.

خانم فیشر روز جمعه در پروازی که از لندن راهی لس‌آنجلس بود سکته قلبی کرد و پس از فرود به بیمارستان منتقل شد. خانواده کری فیشر در بیانیه‌ای اعلام کرد که او صبح روز سه شنبه، ۲۷ دسامبر در بیمارستان درگذشت.

هریسون فورد (در نقش هان سولو و دلباخته پرنسس لیا) و مارک هامیل (در نقش لوک اسکای‌واکر و برادر دوقلو لیا) دو بازیگر سه‌گانه‌ی نخست فیلم جنگ ستارگان اعلام کردند که از خبر مرگ کری فیشر شوکه شده‌اند. کری فیشر برای فیلم‌برداری برای یک سریال تلویزیونی با عنوان “فاجعه” به لندن سفر کرده بود.

او با بازی در نقش پرنسس لیا در نخستین قسمت جنگ ستارگان ساخته جورج لوکاس به شهرت رسید. واپسین فیلم او قسمت هشتم این مجموعه بود که در مرحله تدوین و صداگذاری است و قرار است سال آینده به نمایش در آید.

carrie-fisher-2016
کری فیشر بازیگر پرنسس لیا در مجموعه جنگ ستارگان

او علاوه بر بازی در ده‌ها فیلم مانند وقی هری، سلی را دید، چند رمان و سه کتاب خاطرات نوشت. زندگی او با سختی‌های زیادی همراه بود، از جمله سال‌های دچار بیماری‌های روحی و اعتیاد بود.

او در اکتبر ۱۹۵۶ از پدری خواننده (ادی فیشر) و مادری بازیگر (دبی رینولدز) به دنیا آمد. مادرش که ستاره هالیوود بود چند سال بعد نامزد جایزه اسکار شد. پدرش با الیزابت تیلور، که از دوستان نزدیک مادرش رابطه داشت و پس از جدایی با تیلور ازدواج کرد.

star-wars
تبلیغ فیلم جنگ ستارگان

کری فیشر نخستین بار در سال ۱۹۷۵ در فیلم شامپو ساخته وارن بیتی بازی کرد و دو سال بعد بازی در جنگ ستارگان زندگی او را متحول کرد. او بعدها در چند قسمت دیگر جنگ ستارگان نقش آفرینی کرد.

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید