هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

پاویلیون دریچه اثر توما

پاویلیون دریچه (پورتهول) یک پروژه پژوهشی معمارانه است که توسط استودیو TOMA برای دهمین جشنواره معماری FAV در لا گراند-موت فرانسه در سال 2015 طراحی و اجرا شده است.

The-PortHole-pavilion-TOMA-La-Grande-Motte-2015-france-architecture-honargardi

عامل پژوهشی این غرفه، روشی است که در آن تکنیک پرسپکتیو مکان یابی شده اجرا می شود: حجم ساخته شده به صورت یک دریچه ی مجازی در ساحل لا گراند-موت به یک نشانه تبدیل شده است؛ حجم به طور مداوم در حال تحول است و شکل خود را با توجه به طبیعت آنامورفیک خویش تغییر می‌دهد تا به یک دایره کامل تبدیل شود. الگوی آنامورفیک توسط فرآیندهای دیداری و ریاضی که شروع آن با یک مکعب است آغاز می شود که قادر است هندسه ای خالص از دایره را دوباره خلق کند:  تمرین دایره کردن یک مربع!

The PortHole pavilion-TOMA-La Grande-Motte-2015-honargardi (1) The PortHole pavilion-TOMA-La Grande-Motte-2015-honargardi (3) The PortHole pavilion-TOMA-La Grande-Motte-2015-honargardi (2)
The PortHole pavilion-TOMA-La Grande-Motte-2015-honargardi (4) The PortHole pavilion-TOMA-La Grande-Motte-2015-honargardi (9) The PortHole pavilion-TOMA-La Grande-Motte-2015-honargardi (6)
The PortHole pavilion-TOMA-La Grande-Motte-2015-honargardi (7) The PortHole pavilion-TOMA-La Grande-Motte-2015-honargardi (5) The PortHole pavilion-TOMA-La Grande-Motte-2015-honargardi (8)

فرم متغیر دارای نوسان، با توجه به وزش باد مدل سازی و ساخته شده است و هم‌‎چنین این قابلیت را دارد تا از داخل آن عبور کرده و زیر یا روی آن بنشینید! یک المان شهری دوستانه که ناظر را با توجه به ریتم حرکت او دعوت به کشف تصاویر غیرمنتظره‌ی اطراف می کند.

ساختار این پاویلیون که اضلاع آن نزدیک به 3 متر طول دارند، از پنل های ام دی اف و 1500 پیچ فلزی ساخته شده است و رنگ صورتی آن برای ادای احترام به جشنواره ی FAV است. در نقشه‌ی زیر می‌توانید محل دقیق ترِ لا گراند-موت را ببینید:

 

مینا مختاریان

معمار

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید