هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

واکنش شهرداری به دزدی تندیس کودک میدان ونک

به تازگی تندیس کودک در روز کودک در میدان ونک تهران ربوده شد و مجید فراهانی در رسانه‌ای کردن این خبر نقش مهمی را ایفا کرد.

عضو شورای شهر تهران در صفحه اینستاگرام خود با عنوان «تهران دوستدار کودک»، نوشت: روز کودک به سراغ مجسمه کودک نصب‌شده بالاتر از میدان ونک رفتم… اما به سرقت رفته بود!
وی در ادامه نوشت: و این است نمونه رفتار ما با کودکان… شهرما دوست دار کودک نیست!
به گزارش اعتماد، این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که هنوز راز سرقت تندیس های تهران هم‌چون سردیس شریعتی، مجسمه پست و… که سال گذشته ربوده شده بودند، در هاله‌ای از ابهام است.

مجتبی موسوی، سرپرست معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهرداری تهران در پی دزدیده شدن تندیس کودک در میدان ونک تهران گفت:

امکان اینکه برای همه‌ آثار هنری نگهبانی خاصی انجام شود وجود ندارد و شاید این قضیه باید به نوعی فرهنگ تبدیل شود که حساسیت شهروندان نسبت به این آثار بیشتر شود تا جلوی این اتفاقات گرفته شود.

به گزارش ایسنا، آقای موسوی افزود:

کارشناسان بررسی کرده‌اند تا ببینند اتفاق به چه شکل بوده است. طبیعتا ردی پیدا نکردیم و ان شاءالله برای پیگیری از مراجع ذی‌صلاح اقدام خواهیم کرد. اما به هر شکل با این پدیده‌ سرقت اموال عمومی شهر بخصوص مجسمه‌ها مواجهیم و این هم در ادامه همان است.

در ابتدا مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران روز گذشته خبر دزدی تندیس کودک در میدان ونک تهران را اطلاع داده بود.

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید