هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

هفتمین دوره جایزه شید عکاسی مستند

هفتمین دوره جایزه شید عکاسی مستند آغاز به کار کرد

جمعه ۲۵ فروردین ساعت ۱۷ در نگارخانه ممیز خانه هنرمندان ایران با نمایش مجموعه‌ عکس‌های راه‌یافته به بخش نمایشگاهی این رویداد مستندنگاری عکاسی آغاز به کار می کند. داوری مرحله نخست این دوره از جایزه شید دوشنبه مورخ ۲۱ فروردین با حضور سیف‌الله صمدیان، نیوشا توکلیان و محمدرضا سلطانی برگزار شد و ۱۷ مجموعه از ۱۶ عکاس برای راه‌یابی به مرحله دوم انتخاب شدند. در مرحله دوم داوری علاوه بر سه داور ذکر شده یومی‌گوتو و بهروز مهری نیز حضور دارند.

این نمایشگاه به همراه کارگاه های آموزشی شروع به کار خواهد کرد که برای علاقه مندان به این رشته برنامه ریزی شده است. مراسم اختتامیه هفتمین جایزه شید پنج‌شنبه ۳۱ فروردین با معرفی برگزیده این دوره از جایزه شید در محل خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود. اگر علاقه مند به این رشته هستید حتما فراخوان سال بعد این نمایشگاه را دنبال کنید.

جایزه شید (Sheed Award) یک جایزه مستقل و تخصصی عکاسی است که هر سال به یک عکاس در حوزه عکاسی مستند اجتماعی اعطا می‌شود. این جایزه یکی از جوایز معتبر عکاسی در ایران است که از سال ۲۰۱۰ برگزار می‌شود. از دوره پنجم این جایزه، یک شورای سیاست‌گذاری بر فعالیت‌های جایزه عکس شید و پروژه‌های جنبی آن نظارت می‌کند. شید به معنای نور و روشنایی است. هر ساله جایزه شید با دعوت از عکاسان مستند اجتماعی، از آن‌ها می‌خواهد تا مجموعه‌عکس‌های خود را برای رقابت در این جایزه ارسال کنند. هیاتی از عکاسان شناخته شده ایرانی و خارجی آثار دریافتی را داوری می‌کنند و نهایتاً تنها یک عکاس بعنوان برنده جایزه معرفیی می‌شود. جایزه نقدی نفر بنده تنها یک سکه بهار آزادی است که از دور اول جایزه شید ثابت مانده است. علاوه بر جایزه نقدی، نفر برنده تندیس شید را نیز دریافت می‌کند.

علیرضا محمدشاه

http://www.shariot.ir

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید