هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

هدیه به سبک جف کونز برای مردم فرانسه

جف کونز هنرمند آمریکایی مجسمه «دسته گل لاله» را به مردم فرانسه تقدیم می کند

جف کونز هنرمند سبک معاصر آمریکایی، در جدیدترین اثر خود از مجسمه آزادی الهام گرفته است. این هنرمند سرشناس مجسمه عظیمی از یک دست که گلهای لاله را در مشت گرفته، به شهر پاریس و مردم کشور فرانسه تقدیم کرد تا یاد قربانیان حملات تروریستی در فرانسه را گرامی بدارد.

jeff-koons

جف کونز به خلق مجسمه های بادکنک-مانند غول پیکر شهرت دارد اما این یکی از بزرگترین آثار اوست. بیشتر از ۱۰ متر ارتفاع دارد و طول و عرضش نیز ۱۰ متر در ۸ متر است.

نام اثر «دسته گل لاله» است که نمایانگر دست مجسمه آزادی است. مجسمه ای که هدیه ای بود از کشور فرانسه به آمریکا. «دسته گل لاله» در حال حاضر در آلمان در حال ساخت است. این اثر که از برنز، پولاد، و آلومینیوم ساخته می شود سال آینده در میدان روبروی موزه مدرن هنر در پاریس قرار خواهد گرفت. آقای کونز در مصاحبه ای با نیویورک تایمز روز دوشنبه گفت امیدوار است این اثر او برای مردم تاثیر گذار باشد و بتواند حسی از آینده ای مثبت ایجاد کند.

جف کونز می گوید ایده «دسته گل لاله» را از نقاشیهای گل بزرگانی همچون فراگونار وپیکاسو گرفته است. او می گوید دلیل این که از گل لاله در کارش استفاده کرده این است که این گل نماد سرزندگی و شادی است و می خواهد خانوادگان قربانیان نیز بعد از تجربه این تراژدی بتوانند زندگی خود را با چنین حس مثبتی ادامه دهند.

جین هارتلی، سفیر آمریکا در فرانسه می گوید امیدوار است این مجسمه زیبا بازدیدکنندگان را به شهر پاریس بکشاند چرا که صنعت توریسم بعد از حملات تروریستی در این شهر به میزان شدیدی کم شده است.

 

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید