هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

نمایشگاه انفرادی محمودرضا نوربخش در گالری مهروا

نمایشگاه انفرادی محمودرضا نوربخش از روز آدینه ششم آذرماه به مدت ده روز در گالری مهروا برگزار می شود.

Mahmood Reza Nourbakhsh_mehrva art gallery_photography_Iran_Persian_honargardi_artevents_2015_1394 (2)

این نمایشگاه با عنوان ” #آریایی#درود_به_شرفت#بزن ” مشتمل بر 15 عکس رنگی در ابعاد 40 در 60 می باشد. محمود رضا نوربخش در بیانیه این نمایشگاه نوشته:

به فرض محال اگر باور داشته باشیم که اصالتِ تاریخ  فاقد جهت دهی حکومت ها و از سوی دیگر مخالفان آن در جهت منافع شان است، شاید برآیند فرهنگ عموم مردم و مطالباتشان از تاریخ است که ویژگی های هویت معاصر آنها را می سازد.
مثلا اگر فرض کنیم پیش از ورود اعراب به ایران سفره ی هفت سین، هفت شین بوده نیت و نیاز دسته ی اشاعه دهنده ی این شک تاریخی در تفسیر جایگزین این دو آنقدر محرز  است که فرض عدم آگاهی محقق از ریشه ی عربی کلمه ی شراب  و  ورود آن به زبان فارسی، باور ناپذیر و پذیرش آن توسط قومی با نبوغ زبانزد جهان به صورت توده ای “نیاز باور”  و  بی توجه به تطابق تاریخی، بهتان به حساب می آید!
از این گونه موارد بسیار است که مدام در اذهان تولید و چالش بین نیاز مردم و عرف، قوانین و سنت را به حاشیه می کشاند و با اغراق های ناشی از نارضایتی و خرافه مدام جعل دستجمعی در تاریخ شفاهی به وجود آورده و منتشر می کند.
حال می خواهیم به عکس این حاشیه ها را از زبان به تناقض های دیداری و محیطی وارد کنیم تا همه ی متن مبرا از هر حاشیه ای را به خودِ حاشیه بکشانیم.

Mahmood Reza Nourbakhsh_mehrva art gallery_photography_Iran_Persian_honargardi_artevents_2015_1394 (3)

این نمایشگاه تا 16 آذر -به جز 5شنبه – از ساعت 17 الی 21 برقرار است.

 

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید