هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

نظرگاه لوک اوت اثر معماران مسنر

پروژه‌ی لوک اوت هنگامی در سال 2012 کلید خورد که استودیو طراحی مسنر با همکاری فرانتز مسنر مجسمه ساز ماموریت یافتند تا در زمین های دولومیتی متعلق به میراث جهانی یونسکو یک نظرگاه/ مرکز اطلاعات به منظور بالا بردن ارزش و محبوبیت آن منطقه طراحی کنند.

MESSNER Architects-David-Messner-Dolomiten-Honargardi_2015 (1)

پس از توسعه‌ی طرح، سازمان ذخایر طبیعی استان بولزانو در شمال ایتالیا، برای ساخت اولین نظرگاه در شهر دوبیاکو قراردادی با طراحان انعقاد کرد.

MESSNER Architects-David-Messner-Dolomiten-Honargardi_2015 (2)

ایده ی اصلی ساختن یک مرکز اطلاعات با ارتباطی قوی با زمینه و محیط است. با توجه به محیط بسیار حساس این منطقه ی کوهستانی، ما  تغییر و فرم دادن به محیط را به جای اضافه کردن تکه های اضافی به آن ترجیح دادیم. با خاکریزی سکوای بدست آوردیم که تاحدی بر بالای زمین شناور است. جدار بیرونی آن از فولاد ساخته شده و با قلوه سنگ های موجود در محیط پر شده است.

MESSNER Architects-David-Messner-Dolomiten-Honargardi_2015 (10)

سپس ایجاد یک دره ی کوچک که منتهی به یک گشودگی دایره ای در مرکز سکو- جایی که اطلاعات در آن است – می شود. یک شاخص مدور ساخته شده از فولاد ضد زنگ درمحیط آن قابل رویت است. اطلاعات بیشتر در مورد محیط اطراف و خصوصیات زمین شناختی دولومیتی در فضای بیرونی شاخص قابل مشاهده است.

MESSNER Architects-David-Messner-Dolomiten-Honargardi_2015 (3) برای دیدن عکس‌ و اطلاعات بیش‌تر به وبسایت گروه معماری مسنر مراجعه کنید.

مینا مختاریان

معمار

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید