هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

فرم کاریابی استیو جابز در یک حراجی رکورد زد

فرم تقاضای استخدام «استیو جابز» بنیانگذار و مدیر فقید شرکت رایانه ای اپل در یک حراج اینترنتی به مبلغ ۱۷۴ هزار فروخته شد و رکورد جدیدی در این زمینه ثبت کرد.

این فرم تقاضای استخدام تک برگی که توسط استیو جابز با خط ناخوانایی در سال ۱۹۷۴ نوشته شده، با چند اشتباه املایی نیز همراه است و مشخص نیست این فرم تقاضای استخدام به چه شرکت یا سازمانی ارائه شده ولی استیو جایز خود را تکنیسن، مهندس طراح و کارشناس فناوری معرفی کرده که تجربه همکاری با شرکت «هلیوت پاکارد» را در کارنامه حرفه ای خود دارد.

از نکات جالب توجه دیگر نداشتن آدرس ثابت و شماره تلفن است، استیو جایز در این بخش فقط به درج مشخصات محل تحصیل اکتفا کرده است.

هر چند که ظاهرأ استیو جایز در این شرکت استخدام نشده ولی سه سال بعد همراه با «استیو وزنیاک» اپل را تأسیس کرد و بعدها به اوج شهرت رسید. استیو جابز کارآفرین، مخترع و مدیری موفق بود که از چهره های پیشرو صنعت رایانه ای جهان محسوب می شود، او هفت سال پیش به دلیل ابتلا به بیماری سرطان و در سن ۵۶ سالگی درگذشت. در سالهای اخیر بسیاری از وسایل، لوازم و مدارک مرتبط با استیو جابز در حراجی های مختلف به فروش رفته و طرفداران بسیاری به ویژه در میان جوانان دارد.

این حراج اینترنتی توسط شرکت آمریکایی «پی آر» ترتیب یافت و شامل مجموعه ای از اسناد و مدارک مرتبط با استیو جابز بود.

به گفته مدیر این حراجخانه، فردی که در انگلستان این فرم تقاضای استخدام را خریده مایل به افشای نامش نیست، او سه برابر رقم اولیه را برای تصاحب این فرم یک صفحه ای پرداخت.

از اقلام دیگری که در این حراجی فروخته شد میتوان به راهنمای تکنیکی سیستم «او اس ایکس» با امضای استیو جابز اشاره کرد که به مبلغ ۴۱ هزار دلار به فروش رفت یا روزنامه ای با عکس استیو جابز در کنفرانس سالانه اپل که ۲۶ هزار دلار خریداری شد.

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید