هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

شیپورهایی برای گسترش صدای طبیعت

چیدمانی برای طبیعت

تیم طراحی “Studio Weave” از میان ۱۶۸ شرکت کننده در رقابتی برای اجرای یک چیدمان در فضای باز برگزیده شد. این استودیوی انگلیسی با ایده خود با عنوان “The Hear Heres” بازدید کنندگان را به شگفت می آورد. شاید عنوان پروژه کمی عجیب به نظر بیاید اما هدف تیم چیز دیگری است. با برپا کردن چهار شیپور بزرگ در امتداد جاده ای در زمین های Kedleston Hall انگلستان و تمرکز بر چهار بخش متفاوت از طبیعت، بازدید کنندگان کاملا در ارتباط با محیط اطراف قرار می گیرند و به صداهای جالب این ساختار جذاب گوش فرا می دهند. وقتی گوش خود را به سمت یکی از آنها می گیرید، صداهای روستا گسترش می یابند و تقویت می شوند.

یکی از شیپورها با حالتی خم شده به سمت پایین بر روی سطح دریاچه قرار دارد و دیگری سرش را به سوی آسمان آرام منطقه بلند کرده است. سومین شیپور حول تنه درختی تاب خورده و شما می توانید صدای حرکات شاخه ها، سنجاب ها و خواندن پرندگان را بشنوید. سه عدد از این شیپورها به سمت طبیعت است در حالی که چهارمین وبزرگترین آنها بر تعاملات انسانی تاکید دارد؛ با دو دهانه ی بزرگ و قوسی در میانه تا بازدیدکنندگان به نجوای یکدیگر گوش فرا دهند. به گفته ی ماریا اسمیت:

برای دو نفر که در دو سوی مختلف هستن آواز خواندن برای یکدیگر می تواند بسیار جالب باشد.” و “ما فکر کردیم که مردم با تجربه ی آنها سرگرم خواهند شد و لذت خواهند برد

Studio Weave
یکی از بازدیدکنندگان به صدای طبیعت گوش فرا می‌دهد

جنس شیپورها از فایبرگلاس با روکشی از روی می باشد و تعدادی دستک فلزی که هر شیپور را در جایش محکم می کند. “دستک ها در قسمت انتها دارای صفحات فلزی هستند و به زمین متصل شده اند، بنابراین زمانی که چیدمان برچیده شود، زمین آسیبی نخواهد دید.”

مینا مختاریان

معمار

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید