هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

شخصیت های جیسون تراویس

Jason-Travis-honargardi (1)
جیسون تراویس

ایده‌ی عکس های جیسون تراویس ناشی از نگاهی بسیار ساده و در عین حال جذاب به رابطه ی میان اشیا مورد استفاده‌ی روزانه‌ی هر فرد و تصویری از خود آن شخص است. گویا اشیا جان دارند و خودشان را معرفی می کنند و حسی را به بیننده القا می کنند. خود این اشیا هم برای خود کاراکتر دارند؛ حتی رنگ ها، مدل و برندها در این تصاویر سخن می‌گویند و خود را معرفی می‌کنند و سنخیت خود با صاحب خویش را بر عهده‌ی بیننده می گذارند. جیسون تراویس با قرار دادن هر فرد در موقعیت محیطی و نوعی از پوشش و یا حتی نوع نگاه او به دوربین، برای آن فرد شخصیتی ویژه را در نگاه بیننده به تصویر می‌کشد.

این مجموعه نوعی کنجکاوی را در دل بیننده ایجاد می کند. چرا که گنجایش کیف ما محدود و دامنه ی انتخاب های ما برای حمل وسایل شخصی مورد نیاز سفرهای روزمره گسترده است. به همین دلیل در گزینش این اشیا چالشی نهفته است.

جیسون تراویس یک عکاس، فیلمساز، طراح، و تصویرگر  در آتلانتا است. او این مجموعه را از سال ۲۰۰۷ تا کنون ادامه داده است. از جمله فعالیت های برجسته ی او می توان به همکاری با CNN نام برد و همینطور فعالیت در USA Today, Gizmodo, Buzzfeed, FlickrBlog/Yahoo Screen و چندین آژانس معتبر دیگر.

امیرحسین یاوری

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید