هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

رد دعوت ضیافت افطاری روحانی از جانب برخی هنرمندان

برخی از چهره های سرشناس سینما دعوت ضیافت افطاری حسن روحانی را نپذیرفتند.

ضیافت های افطاری رئیس جمهور روحانی معمولا با همراهی هنرمندان مطرح پوشش خبری میافت اما این بار موضوع عدم پذیرش این دعوت است که توجه رسانه ها را به خود جلب کرده است. نکته جالب آن است که هنرمندان با نام بردن از دلایل رد این دعوت با هشتگ # ما_به_افطاری_نخواهیم_رفت، بحث هایی را میان کاربران شبکه های اجتماعی پدید آورده اند که چکیده آن‌ها عمدتا متوجه وضعیت نامطلوب معیشتی مردم است. این در حالی است که حسن روحانی در هر دو دوره انتخاباتی خود از پیشتیبانی نسبتا گسترده هنرمندان برخوردار بود.

برای مثال خانم آناهیتا همتی ، بازیگر فیلم هایی چون «دختری به نام تند» و «چند می گیری گریه کنی» به مسائل گوناگون اجتماعی اشاره کرده و گفته در شرایطی که مردم با فقر دست به گریبان هستند، وضعیت زلزله زده ها تغییری نکرده، آب و هوای بیشتر استان ها غبارآلود است، هنر سانسور می شود… حضور در این مراسم را جایز نمی داند.

هم چنین خانم پرستو گلستانی، بازیگر سینما و تلویزیون هم به مشکلات اقتصادی اشاره کرده است. گلستانی گفته زمانی که مردم به سختی زندگی می کنند و بیشتر مردم سفره هایشان خالی است این افطاری از گلویم پایین نمی رود.

خانم مهناز افشار به مسأله زندانیان سیاسی اشاره کرده و سپیده گلچین ، از سانسور و عدم توجه به حقوق شهروندی گله کرده است.
خانم فلور نظری ، خالی بودن سفره ایرانی ها، ممنوع الکار و ممنوع التصویری و یا خانه نشینی هنرمندان را علت تصمیم خود برای شرکت نکردن در ضیافت افطاری آقای روحانی دانسته است.

آقای پرویز پرستویی هم که پیش‌تر با انتقادات خود از صدا و سیما در مراسم مرحوم ناصر ملک مطیعی در تیتر رسانه ها قرار گرفته بود، دعوت آقای روحانی را رد کرد و در اینستاگرام خود نوشته:

تجربه چند سال اخیر نشان داده که شما حتى بیش از ما به این مشکلات واقفید و آنها را به بهانه هاى مختلف بیان میدارید. اما ظاهرا ما باید فقط دلخوش باشیم که شما در کنار ما هستید و این مشکلات را میدانید و میگویید.چرا که ظاهرا شما هم دنبال گوش شنوایى هستید که مشکلات را حل کند و از این نظر دقیقا مانند مایید.

برزو ارجمند نیز دعوت ریاست جمهوری را برای حضور در ضیافت افطاری رد کرده است. آقای ارجمند گفته:

با توجه به شرایط بد اقتصادى و روحى مردم کشورمان باور این حقیر بر این استوار است که چنین گرد هم آیى هایى که مستلزم صرف هزینه هاى زیاد است شاید حداقل از نگاه بنده و تعدادى از همکارانم چندان ضرورى نباشد.

 

آزاده نامداری ، مجری تلویزیون در واکنش به اقدام هنرمندان در رد دعوت اقای روحانی به افطاری گفت:

شما از دردهای آشکار و پنهان رئیس جمهور بی خبرید؟ از این همه تلاش برای ماندن در برجام، آیا حقشان است با این رفتارهای سطحی و عوام فریبانه خستگی را به تنشان بگذاریم؟ مردم چشمشان به هنرمندانشان است. من کارمند جایی نیستم، ارتباطی هم با دولت محترم ندارم اما به عنوان شهروند تا پایان دوره دوم آقای روحانی از رأی ام دفاع می کنم.

 

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید