هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

©A.M.P.A.S. MANDATORY CREDITS HANDOUT EDITORIAL USE ONLY/NO SALES Mandatory Credit: Photo by Todd Wawrychuk/EPA/REX/Shutterstock (8989391a) John Bailey John Bailey named Academy of Motion Picture Arts and Sciences’ President, Hollywood, USA – 29 Jun 2013 A handout photo made available by A.M.P.A.S. (Academy of Motion Picture Arts and Sciences) on 09 August 2017 shows cinematographer John Bailey attending a screening of ‘Groundhog Day’ at Oscars Outdoors in Hollywood, USA, on 29 June 2013. A.M.P.A.S. 54-member board of governors, elected Bailey to succeed outgoing president Cheryl Boone Isaacs late 09 August 2017.

رئیس جوایز اسکار هم متهم به آزارجنسی شد

در تازه ترین بخش رسوایی های سریالی هالیوود، آکادمی متولی جوایز اسکار تحقیقاتی را در ارتباط با اتهام‌های آزارجنسی که اکنون متوجه جان بیلی، مدیر این آکادمی است آغاز کرده است. آقای بیلی سال گذشته به عنوان مدیر آکادمی علوم و هنرهای سینمایی برگزیده شد.

روز شنبه (۱۷ مارس – ۲۶ اسفند) دو نشریه هالیوود ریپورتر و ورایتی به نقل از منابعی که نخواسته بودند نامشان فاش شود گزارش کردند که آقای بیلی با سه اتهام سوءاستفاده جنسی روبروست. این در حالی است که آقای بیلی پس از آن که سال گذشته به ریاست این آکادمی رسید مقدمات تهیه آیین نامه های اخلاقی جدیدی را آغاز کرد که در ماه دسامبر گذشته به تصویب اعضای آکادمی رسید.

این مرامنامه اخلاقی جدید پس از آن تنظیم شد که رسوایی های جنسی هاروی واینستین، غول تهیه کنندگی هالیوود، به شکل‌گیری جنبشی علیه سوء استفاده جنسی از زنان در صنعت سینمای آمریکا انجامید و پسامدهای آن با ظهور جنبش #من-هم روبرو شد که طی آن بسیاری از چهره‌های شناخته شده سینما، صنعت و سیاست آمریکا در پی اتهام‌های آزارجنسی ناچار به استعفا شدند و یا از از سوی مدیران خود اخراج شدند.

جان بیلی، ۷۵ ساله، هنوز درباره این گزارش‌ها اظهارنظر نکرده است. همزمان دفتر آکادمی علوم و هنرهای سینمایی آغاز تحقیق و تفحص در این باره را تایید کرده اما از جزئیات آن و کسانی که مامور به این تحقیقات شده‌اند نام نبرده است. این آکادمی در اطلاعیه‌ای تصریح کرده:

اعضای کمیته همه شکایات را بررسی می کنند و پس از تکمیل شدن روند تحقیقات، گزارش خود را در اختیار هیات امناء می‌گذارند.

آقای بیلی در سال ۲۰۱۵ به علت یک عمر تلاش در صنعت سینما جایزه انجمن سینماگران آمریکا را دریافت کرده بود.

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید