هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

حملات مرگبار پاریس

شب گذشته تروریست هایی که بعدا داعش آن‌ها را از اعضای خود معرفی کرد، به بخش‌هایی از پاریس حمله کرده، بیش از صد نفر را کشته و یکی از بدترین فجایع اروپا را رقم زدند. این درحالی بود که یکی از شدیدترین تلفات را سالن کنسرت باتاکلان به خود دید. صدها تن از هواداران یک گروه موسیقی در حین اجرای گروه محبوبشان به گروگان گرفته شده و سپس به رگبار بسته شدند. دیگر حملات هم منجر به کشته و زخمی شدن دیگر افراد بی‌گناه در رستوان و خیابان شد.

این حملات تروریستی از جهت دیگری هم حائز اهمیت هستند؛ چرا که افراد بی‌گناه در مراکز فرهنگی و هنری مورد هجوم واقع شدند. آن هم در پاریس، به عنوان قلب تپنده‌ی فرهنگ و هنر اروپا و این عمل چیزی جز ضدیت گروه تروریستی داعش با فرهنگ، هنر و انسانیت را نمی‎‌رساند. رسانه‌های فرهنگی و هنری هم علاوه بر خبرگزاری‌ها این اخبار تلخ را پوشش داده و آثار گرافیکی به کار رفته در اخبارشان قابل تامل بود.

paris_attacks_honargardi_artevents_2015 (2) paris_attacks_honargardi_artevents_2015 (3) paris_attacks_honargardi_artevents_2015 (1)

ما هم به عنوان عضوی از جامعه‌ی هنری این حملات وحشیانه و غیر انسانی را به شدت محکوم کرده و با بازماندگان، خانواده‌ی قربانیان و هر آن کس که قلبش برای فرهنگ، هنر و انسانیت می‌تپد ابراز همدردی می‌کنیم.

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید