هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

حضور پر رنگ هنرمندان ایرانی در حراج وَن‌هام کلن

۱۵ اثر از هنرمندان بزرگ ایرانی در حراج وَن‌هام شهر کلن آلمان ارائه خواهد شد

شهرام کریمی ۱۰ تا ۱۵ هزار یورو

مسعود عربشاهی — ۷ تا ۹ هزار یورو

 

آکشن وَن‌هام از تاریخ ۲۹ می ۲۰۱۹ (۸خرداد) در شهر کلن آغاز می‌شود، آثار هنرمندان پرآوزه‌ای چون بهمن محصص، رضا درخشانی، مسعود سعدالدین، فریده لاشایی، مسعود عربشاهی، اسدالله شریعت پناهی، شهرام کریمی، آنه محمدتاتاری، واحد خاکدان و احمد نصرالهی در کنار هنرمندانی همچون اندی وارهول، دیوید هاکنی، جوزف بویز، تونی کرگ، روی لیختنشتاین، گرهارد ریشتر، سالوادور دالی، جوزف البرز و زیگمار پولکه در این حراج حضور دارد.

احمد نصرالهی — ۳ تا ۵ هزار یورو

احمد نصرالهی ۳ تا ۵ هزار یورو

 

مسعود سعدالدین ۳۵۰۰ تا ۴۵۰۰ یورو

دو از اثر از بهمن محصص با قیمت ۸ تا ۱۲ هزار یورو و اثر دیگر با قیمت ۱۸۰۰ تا ۲۲۰۰ یورو، یک اثر از مسعود عربشاهی با قیمت پایه ۷ تا ۹ هزار یورو، یک اثر از فریده لاشایی با قیمت ۴ تا ۶هزار یورو و دو اثر از اسدالله شریعت‌پناهی با قیمت ۳هزار و ۵۰۰ تا ۴هزار ۵۰۰ یورو برای هر دو کار این هنرمند در این آکشن ارائه می‌شوند.

رضا درخشانی- ۸ تا ۱۲ هزار یورو.jpg

رضا درخشانی—- ۸ تا ۱۲ هزار یورو.jpg

 

هم‌چنین یک اثر از مسعود سعدالدین با قیمت ۳هزار و ۵۰۰ تا ۴هزار و ۵۰۰ یورو، یک اثر از آنه محمدتاتاری با قیمت ۴ تا ۶هزار یورو، دو اثر از احمد نصراللهی با قیمت ۳ تا ۵ هزار یورو برای هر دو کار، دو اثر از شهرام کریمی با قیمت‌های ۱۲ تا ۱۸ هزار یورو و ۱۰ تا ۱۵ هزار یورو، دو اثر از رضا درخشانی با قیمت ۸ تا ۱۲ هزار یورو برای هر دو کار و یک اثر از واحد خاکدان با قیمت ۳ تا ۵ هزار یورو نیز در این حراجی نمایش داده خواهند شد.

اسدالهه شریعت پناهی ۳۵۰۰ تا ۴۵۰۰ یورو

3-5 هزار یورو —واحد خاکدان

 

آکشن وَن‌هام یکی از بزرگترین حراجی‌های کلن در کشور آلمان به شمار می‌آید. «کارولا وَن‌هام» به عنوان پژوهش‌گر هنر و یکی از نخستین زنانی که در اروپا از آثار هنری پشتیبانی مالی می‌کرد، خانه Kunsthaus am Museum را بنا نهاد و پس از گسترش فعالیت خود حراجی وَن‌هام را به راه انداخت. این خانه حراجی هم‌چنان توسط خانواده وَن‌هام اداره می‌شود.

اسدالهه شریعت پناهی— ۳۵۰۰ تا ۴۵۰۰ یورو .jpg

قیمت ۱٫۸۰۰ تا ۲٫۲۰۰ هزار یورو —-بهمن محصص ۲

 

خانه حراجی وَن‌هام به تازگی ساختمان تازه‌ای در شهر کلن بنا کرده تا به گفته خودشان از تجربه، تخصص و اشتیاق هنرمندان به شکل گسترده‌تری پشتیبانی کند.

بهمن محصص ۸ تا ۱۲ هزار یورو

شهرام کریمی ۱۲ تا ۱۸ هزار یورو

 

 

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید