هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

تاریخ جدید گشایش نمایشگاه گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران در برلین

تعویق تاریخ برپایی نمایشگاه گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران در برلین در روزهای اخیر به یکی از موضوعات پرحاشیه تبدیل شده است.

هرمان پارتسینگر، ‌مدیر بنیاد “میراث فرهنگی پروس” که مدیریت موزه برلین را بر عهده دارد، به مجله آلمانی “فوکوس” گفته است که وزیر فرهنگ و ارشاد ایران با انتقال ۶۰ اثر نقاشی هنر معاصر به برلین که پیش از انقلاب خریداری شده بود، موافقت کرده است.

به گفته پارتسینگر مجوز انتقال این آثار هنری اکنون در انتظار امضای حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران به سر می‌برد. او اضافه کرده است که به دلیل “محدودیت زمانی”، برگزاری این نمایشگاه در ماه دسامبر امکان‌پذیر نخواهد بود و بر همین اساس انتظار می‌رود که نمایشگاه “اواسط ماه ژانویه” سال آینده میلادی (۲۰۱۷) افتتاح شود.

در روزهای اخیر موضوع برپایی نمایشگاه “گنجینه تهران” موزه هنرهای معاصر تهران در برلین به خبری پرحاشیه در آلمان و ایران تبدیل شده است. این نمایشگاه پیش‌تر قرار بود در ماه دسامبر گشایش یابد اما به دلایلی افتتاح آن با تأخیر همراه بوده است.

در مورد علت این تأخیر گمانه‌زنی‌های فراوانی شده است. گفتنی است که این ۶۰ اثر هنری تا کنون در خارج از کشور به نمایش درنیامده‌اند.

 

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید