هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

بلک هند باز هم خودنمایی کرد

خیلی از کسانی که علاقه به لقب گذاری دارند و هیچ گاه نمیتوانند درک کنند که یک نفر میتواند برند خودش باشد، بلک هند را بنکسی ایرانی می نامند، البته ما در هنرگردی از این موضوع چندان خرسند نیستیم و به نظرمان جایگاه افراد حتی در دنیای موازی تثبیت شده است. اما بلک هند که با گرافیتی های جنجالی و با کیفیتش نام آشنا شده است این بار اثری جدید بر روی دیوار های شهر تهران بر جای گذاشته است.

درباره اثر جدید بلک هند به نقل از هنر آنلاین

این روزها گرافیتی‌هایی از یک هنرمند ناشناس ایرانی روی دیوارهای شهر تهران خودنمایی می‌کنند.

سرویس تجسمی هنرآنلاین: گرافیتی یا نقاشی دیواری شهری به آن دسته از دیوار نوشته‌ها یا نقاشی‌هایی گفته می‌شود که با انگیزه‌ای شخصی روی در و دیوار شهرها و اماکن عمومی کشیده می‌شود.

گرافیتی، هنری اجتماعی با رویکرد انتقادی است که سابقه طولانی در عرصه جهانی دارد. این هنر که از زمان انقلاب اسلامی در ایران نیز به صورت گسترده گسترش یافت، پس از پیروزی انقلاب و پایان جنگ تحملی رفته رفته به حاشیه رانده شد. اما در سال‌های اخیر این هنر را می‌توان کم و بیش در خیابان‌های تهران دید.

این روزها یک نقاش ناشناس که از شیوه “بنکسی” چهره تاثیرگذار گرافیتی جهان، الهام گرفته و  آثارش را “بلک هند” امضاء می‌کند، گرافیتی‌های مختلفی را در سطح شهر تهران ارائه کرده است.

 

علیرضا محمدشاه

http://www.shariot.ir

نوشته های مشابه

2 کامنت

  • درود بر شما
    عکس استفاده شده در مطلب بالا بدون ذکر منبع و اجازه از صاحب عکس می باشد!
    رعایت حق کپی رایت از اصول اولیه در اخلاق حرفه ای می باشد.
    با آرزوی موفقیت روزافزون برای شما دوستان عزیز

    • تصویری که با سرچ بر روی اینترنت یافت میشود و از دیوار یک کلان شهر گرفته شده است کپی رایت ندارد، ضمن اینکه شخص معترض خودش باید صاحب اثر باشد، پیش از اقدام به نوشتن لطفا قوانین کپی رایت را مرور کنید

پاسخی بدهید