هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

باغ مخفی در آیینه ها

آیینه های شهری

پروژه‌ی “بازتاب تو” (Your Reflection)  طراحی شده توسط دو معمار شیلیایی Guillermo Hevia García و Nicolás Urzúa است که برگزیده برنامه‌ی معماران جوان (YAP) در سال ۲۰۱۵ بود و در مارس ۲۰۱۶  در پارک Araucano در شهر سانتیاگو اجرا شد. این پروژه پاویونی برای فراغت است که بازدیدکنندگان را به فضایی بدون کنترل درون فضایی باز دعوت می کنند، جایی که با استفاده از آیینه، آنها بارتاب گسترده‌ای از تپه های پوشیده از چمن، برکه های آب و گل های وحشی را کشف خواهند کرد. فضای داخل از برج های بلند و ساختمان های پیرامون، جدا و پنهان می شود. هدف پروژه پدیداری پناهگاهی بوده که به طور کامل به اوقات فراغت اختصاص داده شود و بتواند استفاده کنندگان را به رویا پردازی تشویق کند.

اصولا یکی از راه های سنجش یک شهر خوب میزان فعالیت ها و فضاهای کیفی در دسترس عموم و رایگان است که هر دو در پایتخت شیلی وجود دارد. “با این معنا فعالیت ها و پروژه هایی که برای فراغت در نظر گرفته شده اند، معیاری مناسب برای سنجش می باشند”. “بنابراین می توانیم بگوییم با وجودی که پروژه برای مقابله با یک چالش یا مشکل اضطراری شهری نیست، ولی نباید اهمیت آن را نادیده بگیریم”.

Your Reflection

این سازه از ۳ صفحه آلومینیوم شیشه ای به ارتفاع ۳٫۲ متر با ضخامت ۲۵ میلی متر تشکیل شده که برای آفرینش منحنی های کاو و کوژ بزرگ و کوچک، فرم گرفته اند و نتیجه تبدیل شدن فضا به چیزی شبیه تالار آیینه است.

ما مقدار بازتاب و شرایط تغییر فرم برای ایجاد تعامل موجود در دنیای خیال را تکثیر کردیم به این منظور که طرح بیشتر سورئال باشد تا واقعی، همچنین می خواستیم بازدید کننده منتظر آنچه در مرحله بعد او را شگفت زده خواهد کرد، باشد”. “در پایان، ما قصد ساختن یک فضای بسته را نداشتیم، بلکه بیان دنیایی از احساسات و تجربه ها را ترجیح دادیم که بر روی تفسیر های متفاوت باز است

فیلم کوتاه این مجموعه را در کانال رسمی هنرگردی در آپارات تماشا کنید:

 

مینا مختاریان

معمار

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید