هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

بازیگر و نویسنده شرلوک هولمز فامیل درآمدند!

پژوهش‌های تازه نشان می‌دهد که بازیگر نقش شرلوک هولمز در سریال “شرلوک” به نام بندیکت کامبربچ، با سر آرتور کانن دویل آفریننده‌ی این کارآگاه خیالی نسبت فامیلی دوری دارد!

به نوشته سایت اینترنتی “انسستری” (به معنی نیاکان)، تبار کامبربچ ۴۰ ساله و سر آرتور کانن دویل فقید، نویسنده داستان شرلوک هولمز، هر دو به یکی از شاهزادگان قرن چهاردهم میلادی می‌رسد. جد بزرگ مشترک این دو نفر جان گان، دوک لنکستر و سومین فرزند ادوارد سوم، پادشاه انگلستان است که در قرن چهاردهم زندگی می‌کرد. جان گان جد پانزدهم کانون دویل و جد هفدهم کامبربچ است. به گفته سخنگوی سایت انسستری، کسی از ‌آن‌ها نخواسته که در مورد پیشینه کامبربچ و کانون دویل پژوهش کنند و دلیل این تحقیق علاقه پژوهشگران این سایت به سریال شرلوک و حل معماهای تاریخی است.

لیزا الزی، تبارشناس این سایت گفت:

پیدا کردن ارتباطات خانوادگی مثل قراردادن قطعات یک پازل اسرار‌آمیز در کنار یکدیگر است. یک از معماهای رازآلودی که خود شرلوک هولمز بزرگ هم دوست داشت آن را حل کند.

کانن دویل، اولین داستان از مجموعه شرلوک هولمز را در سال ۱۸۸۷ چاپ کرد و آخرین داستان از این مجموعه نیز در سال ۱۹۲۷ منتشر شد. کانون دویل همچنین پزشک و کریکت‌باز ماهری نیز بود.

مجموعه ” شرلوک” برداشتی امروزی از مجموعه داستان‌های شرلوک هولمز است. طبیعی است که شباهت‌های زیادی در انگیزه‌های ارتکاب به جنایت بشر قرن نوزدهم و بیست و یکم وجود دارد، اما این مجموعه برداشتی مدرن است که ساخت و پرداخت آن از ضرب‌آهنگ و الگوهای مجموعه‌های تلویزیونی امروزی پیروی می‌کند.

نقش شرلوک هولمز این مجموعه را بندیکت کمبربچ بازی می‌کند. نقش دکتر واتسون، نقش دستیار هولمز را هم مارتین فریمن بر عهده دارد.

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید