هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

اندی وارهول-موزه فرالین

اندی وارهول در موزه هنر فرالین، دانشگاه ویرجینیا

اندی وارهول و سرشناسان معاصر

تعداد زیادی از آثار مشهور هنرمند پاپ، اندی وارهول، از پرتره های افراد مشهور در موزه هنر فرالین در دانشگاه ویرجینیا به معرض نمایش گذاشته شده اند.

نمایشگاه “اندی وارهول: آیکون”، گالری میلر از موزه ی فرالین را به جشنی رنگارنگ از افراد سرشناس تبدیل کرده است. این نمایشگاه که تصاویری از مرلین مونرو Meriline Monroe، لیزا مینلی Liza Minnelli، ژاکلین کندی اوناسیس Jacqueline Kennedy Onassis و بسیاری دیگر از افراد مشهور، شیفتگی همیشگی وارهول نسبت به فرهنگ پاپ و ماشین شهرت ساز هالیوود را به نمایش می گذارد.

اندی وارهول-موزه فرالین
اندی وارهول-موزه فرالین

ربکا شونتال Rebecca Schoenthal کیوریتور (نمایشگاه گردان) و مدیر نمایشگاه می گوید: اندی وارهول یکی از افراد برجسته ی قرن بیستم است که زیرکانه تصویر خود را با سرمایه گذاری روی تصویر سازی افراد مشهور معاصر، ساخته است. این نمایشگاه نمایشی است از مفهوم معاصر آیکون، در مقابل مفهوم سنتی آن.

برای تاکید بر این ارتباط بین مفهوم هنر سنتی و معاصر، کیوریتور نمایشگاه نقاشی “آپولو، شهید مقدس” متعلق به قرن ۱۵ را که از گالری ملی هنر به امانت گرفته شده است، در کنار چهار اثر از وارهول گذاشته که همین تصویر را با استفاده از رنگ های روشن و معاصر کار کرده است.

بسیاری از آثار ارائه شده در این نمایشگاه در سال ۲۰۱۴ توسط موسسه اندی وارهول به موزه فرالین اهدا شده است. برای تکمیل این هدیه، موزه بیش از یک سال به دنبال آثار دیگری از مجموعه های معروف ترین آثار وارهول بود.

از مجموعه های نمایش داده شده در این نمایشگاه می توان به “گاوچران ها و سرخپوستان” نام برد که نمایشی رنگارنگ از بومیان آمریکا و شخصیت های غرب است، و همچنین مجموعه ملکه ها که از آثار دهه۸۰ وارهول است و چهار ملکه ی آن زمان را به نمایش می گذارد، ملکه الیزابت دوم از بریتانیا، ملکه مارگریت دوم از دانمارک، ملکع بیاتریکس از هلند و ملکه تومبی از سوییس. وارهول سه تصویر از میان این مجموعه را با خرده الماس درخشان آغشته نموده که هم به ارزش مواد مصرفی در اثر اضافه کرده و هم ارزش موضوعی مجموعه را بالا برده است.

شونتال می گوید: وارهول نسبت به مقوله ی ارزش و کالا بسیار حساس بود. مجموعه ی “غبار الماس” بر اساس ایده ی خانواده سلطنتی و کالا سازی از آن ایجاد شده است.

این نمایشگاه تا ۱۸ سپتامبر ۲۰۱۶ (۲۸ شهریور ۱۳۹۵) ادامه خواهد داشت.

نیلوفر علیها

http://www.alihagallery.com

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید