هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

ادعای زنی که خود را دختر سالوادور دالی می‌خواند رد شد

بنیاد دالی: ادعای زنی که می‌گوید فرزند سالوادور دالی است، با آزمایش DNA رد شد.

روز چهارشنبه بنیاد دالی  با صدور بیانیه ای اعلام کرد، نتیجه‌ی چندین آزمایش دی ان ای (DNA) از کالبد این هنرمند سرشناس اسپانیایی نشان می‌دهد که ادعای «ماریا پیلار آبل» زن فالگیر اسپانیایی درست نیست. او پیش‌تر مدعی شده بود فرزند سالوادور دالی، نقاش مشهور معاصر سبک سوررئالیسم است.

هم‌چنین بنیاد دالی در این بیانیه اعلام کرد، دادگاه که بر تمامی مراحل آزمایش دی ان ای دالی نظارت داشته به وکلای مدافع خانم آبل اطلاع داده نتیجه‌ی آزمایش های دی ان ای منفی بوده است؛ اگرچه سخنگوی دادگاه اسپانیا هنوز این خبر را تأیید نکرده است.

سالوادور دالی هنرمند بزرگ اسپانیایی ۲۸ سال پیش به خاک سپرده شد اما یک زن فال گیر به نام «ماریا پیلار آبل» ادعا کرد که سالوادور دالی پدر اوست.

پیلار می‌گوید مادرش با دالی در یک روستای کوچک آشنا شد، جایی که دالی و همسرش یک ویلا داشتند. خانم پیلار آبل می گوید مادرش یک پیشخدمت بود و در خانه ای در آن نزدیکی کار می‌کرد. آنها در تابستان سال ۱۹۵۵ رابطه عاشقانه داشتند و پیلار در سال ۱۹۵۶ به دنیا آمد. دادگاه مادرید برغم اعتراض جامعۀ هنرمندان، در پاسخ به ادعای ماریا پیلار آبل، در روز ۲۰ ژوئیه برای نمونه برداری دی ان ای حکم به نبش قبر او داده بود.

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید