هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

آپارتمان دو هو سو در نیویورک سیتی

مجموعه ی “art21” یک سازمان غیر دولتی می باشد که در تلاش برای ارتباط دادن مخاطبان با فرایندهای هنری می باشد. این مجموعه به تازگی فیلم کوتاه ویژه ای با عنوان “exclusive” از پروژه ی اخیر هنرمند خلاق کره ای “Do ho suh” به اشتراک گذاشته است. این فیلم مستندی از هنرمند هنگام اجرای پروژه اش که اثری در یک مقیاس کامل از نقاشی در سطوح محل زندگی سابق اش که خانه ی در شهر نیویورک می باشد، است. آپارتمان مورد نظر محلی است که وی به مدت هجده سال در آن زندگی کرده است و حال تبدیل به موضوع چیدمان های عظیم و آثار هنری متعددی شده است که به موضوع هویت ، حافظه و جابه جایی و تغییر مکان می پردازد.

در قسمت شماره ی #۲۴۲ از مجموعه ی “art21” اثر هنری نهایی هنرمند “Do ho suh” با عنوان “rubbing/loving” نمایی از داخل این آپارتمان در شهر نیویورک و فرایند شکل گیری پروژه را می بینیم. این فرایند با پوشاندن تمامی سطوح همانند: دیوارها، سقف، کابینت ها و حتی کلید های خانه با کاغذ شروع می شود و سپس با ساییدن مداد رنگی در سراسر سطوح کاغذ ها و اشباع آنها  با انواع رنگ های شاد و زنده ادامه می یابد. این روش تمامی جزییاتی که حافظه را تحریک می کند ولی نادیده گرفته شده اند را نشان می دهد و سپس حفظ می کند؛ جزییاتی همانند کلید پریز ها، دستگیره ی درو قفل خانه. بدین صورت پروژه تبدیل به وصیت نامه ای متحرک از اهمیت و اعتبار احساسی آپارتمان برای هنرمند و همچنین مالک آن که دوست صمیمی او می باشد، شده است.

به گفته ی Do ho suh: “تمامی فرایند برای به خاطر آوردن فضا و همچنین به حافظه سپردن آن است. انرژی من در اینجا انباشته شده است و من فکر می کنم که این ساییدن به نوعی آن را نشان می دهد. این تلاش برای نشان دادن لایه های زمان است.”

وی در پروژه ی قبلی مدلی پارچه ای از این آپارتمان تهیه کرده بود که در زیر برخی از عکس های آن را می بینیم.

مینا مختاریان

معمار

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید