هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

آثار اردشیر مجرد تاکستانی در گالری پردیس باغ موزه هنر ایرانی

نمایشگاه مروری بر آثار اردشیر مجرد تاکستانی در گالری پردیس باغ موزه هنر ایرانی

 

روز آدینه هشتم تیر ماه آیین گشایش نمایشگاه آثار نگارگری با عنوان “مروری بر آثار اردشیر مجرد تاکستانی” از ساعت ۱۷ در گالری باغ موزه هنرایرانی برگزار می شود.

اردشیر مجرد تاکستانی نگارگری را نزد استادان بزرگ همچون ابوطالب مقیمی، عباس معیری، محمود فرشچیان تلمذ کرده و جزو میراث گرانبهای استادان این هنر متعالی هستند.

یکی از ویژگی های بارز ایشان، اشتیاق به آموختن و میل فراوان به تحقیق و پژوهش است که ایشان را از دیگر هنرمندان این رشته متمایز و تبدیل به هنرمندی صاحب سبک در زمینه هنر عمیق و ریشه دار نگارگری، تذهیب و تشعیر کرده است. ایشان نقش مهمی در اعتلای مینیاتور داشته و طی سالیان متمادی شاگردان مطرحی را پرورش و به جامعه هنری کشور معرفی نموده است.

در حاشیه این نمایشگاه، ۲ کارگاه و نشست تخصصی به صورت رایگان برای علاقه مندان برگزار خواهد شد و موضوعات انتخاب شده برای این بخش به شرح زیر اعلام می شود:

نشست اول دهم تیرماه: از بین النهرین تا ماوراء النهر (میان رودان)

کارگاه اول ۱۶ تیرماه: طراحی حیوانات (تشعیر)

نشست دوم ۲۳ تیرماه: نقاشی کلاسیک ایران و تفاوت آن با نقاشی مدرن

کارگاه دوم ۲۵ تیرماه: نگارگری

زمان برگزاری کارگاه ها و نشست ها از ساعت ۱۹-۱۶ می باشد.

این رویداد ساعت ۱۷ روز جمعه هشتم تیرماه ۱۳۹۷ افتتاح می شود و همه روزه بجز روزهای پنج شنبه از ساعت ۱۴ تا ۲۰ میزبان علاقه مندان و هنردوستان است.

علاقه مندان برای بازدید از این نمایشگاه و شرکت در نشست ها و کارگاه های تخصصی با شماره تماس ۲۲۶۸۶۰۶۴ تماس گرفته و یا به نشانی : خیابان ولی عصر(عج) ، بالاتر از پارک وی، خیابان فیاضی، خیابان بوسنی هرزگوین، سه راه دکتر حسابی باغ موزه هنرایرانی مراجعه نمایند.

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید