هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

پروژه “ecoBirdy” درخشش هنر بازیافت

“آلودگی پلاستیکی” یکی از مسائل روز جهان است که زندگی همه ی ما را تحت تاثیر قرار می دهد. همانطور که ما به روند بی رویه ی استفاده از پلاستیک ادامه می دهیم، صنعتی وجود دارد و در حال رشد است که ما سعی می کنبم آن را نادیده بگیریم؛ صنعت تولید اسباب بازی کودکان.

شاید به این دلیل که کودکان آنها را دوست دارند یا به دلیل اینکه ما علاقه داریم این اسباب بازی ها را به آنها بدهیم، این اشیاء نه چندان گران قیمت که عمر کوتاهی هم دارند در حال تبدیل شدن به مساله ای بزرگ هستند. به همین دلیل در استودیوی طراحی  “maison et objet” طراحان پروژه و برند جدیدی را با نام “ecoBirdy” راه اندازی کرده اند که در آن مبلمانی با ضایعات پلاستیکی صددرصد بازیافت شده ساخته می شود. از ویژگی های برجسته ی این اشیاء این است که قابلیت بازیافت دوباره دارند.

پس از طی یک دوره ی دوساله مطالعه ی عمیق برای یافتن روش بازیافت اسباب بازی های پلاستیکی به روش پایدار، “ecoBirdy” قطعاتی را تولید کرده است که صددرصد از ضایعات پلاستیکی بازیافت شده ساخته شده اند. این فرایند با جمع آوری، دسته بندی، تمیز کردن و خرد کردن اسباب بازی های قدیمی و غیر قابل استفاده آغاز می شود. زمانی که بر اساس رنگ جداسازی شدند، این تکه ها و قطعات کوچک به اشیاء با ظاهر خالحالی تیدیل می شوند. لبه های گرد، سطحی صاف و ابریشم گونه از ویزگی های این قطعات است که لمس آنها را لذت بخش و تمیز کردنشان را آسان می کند.

به گفته ی بنیانگذاران این پروژه: “ما متوجه شدیم که اسباب بازی های پلاستیکی، پلاستیک بیشتری نسبت به سایر کالاهای مصرفی استفاده می کنند. با دادن یک زندگی جدید به پلاستیک های قدیمی، هدف ما این است که اکوسیستم و محیط زندگی خود را از اثرات مخرب آنها نجات دهیم. با توجه به اینکه ما از فن آوری های نوآورانه ای که برای استفاده ی مجدد از پلاستیک است استفاده می کنیم، نیازی به افزودن هیچ گونه رنگدانه یا رزبن در این فرایند نیست.

مینا مختاریان

معمار

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید