هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

پروژه ANUAL ARCA طرحی گروهی برای عموم

در سال ۲۰۱۶ شرکت های MÁRMOLES ARCA و THE WOODSHOP، دعوتنامه ای را با عنوان “De)construye tu cubo)”، با هدف مشارکت در یک پروژه-تمرین خلاقانه برای طراحان، معماران و هنرمندان مکزیکی فرستادند. در این پروژه اثر خلق شده می بایست از فروپاشی یک قطعه سنگ که از ۲۰۶ قطعه سنگ کوچکتر تشکیل شده و اضلاع آنها ۴ سانتی متر می باشد، ساخته می شد و در نهایت طرحی با شصت شکل و چیدمان متفاوت به وجود می آمد.

ANUAL ARCA_honargardi

با بسط این تجربه و پروژه در اوایل سال ۲۰۱۷، Manuel Cervantes، Jorge Arvizu، Rafael Rivera، Javier Claverie، Héctor Esrawe، Mauricio Rocha و Javier Sánchez راهی کارارا، شهری در ناحیه ی توسکانی ایتالیا شدند. این هفت معمار و طراح مشهور مکزیکی تنها با یک ایده سفر خود را آغاز کردند: شناخت منبع، ریشه ها و اصالت سنگ مرمر و نحوه ی استخراج آن. تمامی این مفهوم تحت عنوان ” Work in progress” یا رشد پروژه در حین اجرای آن شناخته می شود. رفتن به منشاء و سرچشمه ی ماده و شروع خلق طرح از همان مبدا، کاری بود که این گروه هفت نفره انجام دادند.

سفری که در آن رابطه ی میان ماده و اثر، تولید کنندگان و معماران تقویت شد، رابطه ای میان انسان ها و نه تبلیغات! نتیجه، دستیابی بزرگی بود: یک دوستی که در حقیقت منجر به یک همکاری برای طراحی یک غرفه شد.

روند کار

غرفه ی MÁRMOLES ARCA + THE WOODSHOP که در اکسپوی CIHAC سال ۲۰۱۷ مکزیک اجرا شد، نتیجه ی روند توسعه ی یک سری از ایده هایی بود برای دستیابی به اثری که بیش از ۴۰۰ بار طراحی و بازسازی شده بود. یک غرفه که تصور می شود به زودی در فضای عمومی به صورت دائم اجرا خواهد شد.

بخشی از این فرایند کاری معطوف به پرسش درباره ی سرمایه گذاری های بزرگ بود که معمولا برای نمایشگاه هایی از این دست (کوتاه مدت) می شود. به همین دلیل با در نظر گرفتن مشکلات اقتصادی پیشنهاد شد تا اثری خلق شود که به صورت دائم در سطح شهر اجرا و نصب شود. یک سرمایه گذاری بلند مدت که در خدمت فضای عمومی و در عین حال نتیجه ی همکاری گروهی است.

مینا مختاریان

معمار

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید